„Obsesja”, „Lepsze jutro”, „Pamięć”, „Anatomia upadku” – na te cztery filmy w marcu zaprasza Wojewódzki Dom Kultury w Rzeszowie.
Projekcje filmowe odbędą się w ramach działającego w WDK Dyskusyjnego Klubu Filmowego „Klaps”. Projekcje połączone będą z prelekcjami i pofilmowymi dyskusjami. Przed każdą projekcją prezentowane będą Polskie Kroniki Filmowe z lat 60. i 70. ub. wieku.
Pokazy filmów zaplanowano w poniedziałki (4 marca, 11 marca, 18 marca i 25 marca) o godz. 19:00 w WDK w Rzeszowie (ul. Stefana Okrzei 7). Karnety miesięczne na cztery filmy kosztują 30 zł, a wejściówki na każdy film – 12 zł.
4 marca – „Obsesja”, reż. Todd Haynes
Thriller z brawurową rolą Natalie Portman, która prezentuje studium szaleństwa na miarę jej nagrodzonego Oscarem aktorskiego popisu w „Czarnym łabędziu”. To mistrzowsko zrealizowana intryga, w której nic nie jest takie, jakim się wydaje.
Bohaterowie, dla których prawda jest tylko grą pozorów, prowadzą między sobą pełną napięcia, uwodzicielską rozgrywkę: kto jest tu obserwowanym, a kto tak naprawdę obserwatorem? To historia, od której nie da się oderwać wzroku.
W rolach głównych – laureatki Oscara: Natalie Portman i Julianne Moore.
Aktorka Elizabeth (Portman) jest zafascynowana Gracie (Moore): historią jej życia, jej małżeństwem, domem, dziećmi. Korzystając z zaproszenia, szczegółowo obserwuje jej życie z bliska i coraz odważniej wkracza w świat, w którym miała być́ jedynie gościem.
Zawodowa fascynacja z czasem przeradza się w niebezpieczną grę pozorów, w której każdy będzie pilnie strzegł swoich tajemnic – i swojej wersji prawdy.
[embedded content]
11 marca – „Lepsze jutro”, reż. Nanni Moretti
Włoska-francusko komedio-dramat. Pogubiony życiowo reżyser Giovanni próbuje ukończyć swój najambitniejszy projekt od lat – cyrkowy film historyczny. Na drodze napotyka się jednak na wciąż nowe przeszkody oszukującego producenta, córkę związaną z dużo starszym mężczyzną, kłótnie i romanse wśród aktorów.
Spodziewajcie się licznych wybuchów śmiechu, a także chwil na zadumę. Prosto z festiwalu w Cannes, gdzie zachwycili publikę na ekrany tanecznym krokiem wejdą: Nanni Moretti (Habemus Papam – mamy papieża), Jerzy Stuhr, Mathieu Amalric (Motyl i skafander), Silvio Orlando (Młody papież), Margherita Buy (Pierwszy dzień mojego życia).
[embedded content]
18 marca – „Pamięć”, reż. Michel Franco
„Panie, daj mi siłę, aby zmienić to, co zmienić mogę; cierpliwość, aby znieść to, czego zmienić nie mogę; i mądrość, by odróżnić jedno od drugiego” – recytuje w pierwszej scenie Sylvia, w którą wciela się jak zawsze rewelacyjna Jessica Chastain. Nie pije od 13 lat, a trzeźwość pomagają jej utrzymać spotkania AA, praca w pomocy społecznej, a także rytuały codzienności i twarde reguły, które narzuciła sobie i nastoletniej córce.
Nie wszystko da się jednak zaprogramować – gdy wraca ze zjazdu absolwentów nowojorskiego liceum, jej śladem podąża niejaki Saul (nagrodzony za tę rolę w Wenecji Peter Sarsgaard). Kim jest? Czy może być groźny? Czy coś ich kiedyś łączyło?
Spotkanie to okaże się wstrząsem dla obojga, otwierając z jednej strony wrota przeszłości i prowokując trudne pytania o naturę tytułowej pamięci, z drugiej – burząc kruchą równowagę teraźniejszości, w której nic już nie będzie takie samo.
Najnowsze dzieło Michela Franco („Opiekun”, „Nowy porządek”, „Sundown”) w ciepły i przenikliwy sposób portretuje osoby żyjące trochę na uboczu – outsiderów, którym świat nie zawsze chce przyznać prawo do miłości. Na szczęście jest Franco i jego najbardziej romantyczny jak do tej pory film.
[embedded content]
25 marca – „Anatomia upadku”, reż. Justine Triet
Jeden z najgłośniejszych filmów roku, zdobywca kilkudziesięciu nagród i wyróżnień, nominowany do czterech Złotych Globów, w tym dla Najlepszego Filmu i nagrodzony Złotą Palmą w Cannes. To mistrzowski thriller, w którym poszukiwanie odpowiedzi na pytanie „czy zabiła?” ogląda się jak pełną napięcia intrygę rodem z „Zaginionej dziewczyny” Davida Finchera.
To coś więcej niż śledztwo w sprawie morderstwa: to niepokojąca podróż w sam środek burzliwej relacji w pozornie szczęśliwym małżeństwie. W roli głównej nominowana do Złotego Globu fenomenalna Sandra Hüller, typowana również jako jedna z głównych faworytek w oscarowym wyścigu.
Życie szczęśliwej rodziny we francuskich Alpach zostaje przerwane, gdy Samuel ginie wyniku upadku. Skoczył sam, poślizgnął się czy może z balkonu wypchnęła go Sandra, żona i matka? Śledczym brakuje dowodów, w sprawie brakuje świadków.
Na oczach opinii publicznej Sandra będzie musiała spowiadać́ się z najdrobniejszych i najintymniejszych szczegółów swojego małżeństwa, które mogą zaważyć́ o wyroku. Proces, który nurtuje wszystkich, toczy się również̇ w głowach widzów, a pytanie jest oczywiste i brzmi: „Czy to zrobiła?”.
[embedded content]
„Obsesja”, „Lepsze jutro”, „Pamięć”, „Anatomia upadku” – na te cztery filmy w marcu zaprasza Wojewódzki Dom Kultury w Rzeszowie.
Projekcje filmowe odbędą się w ramach działającego w WDK Dyskusyjnego Klubu Filmowego „Klaps”. Projekcje połączone będą z prelekcjami i pofilmowymi dyskusjami. Przed każdą projekcją prezentowane będą Polskie Kroniki Filmowe z lat 60. i 70. ub. wieku.
Pokazy filmów zaplanowano w poniedziałki (4 marca, 11 marca, 18 marca i 25 marca) o godz. 19:00 w WDK w Rzeszowie (ul. Stefana Okrzei 7). Karnety miesięczne na cztery filmy kosztują 30 zł, a wejściówki na każdy film – 12 zł.
4 marca – „Obsesja”, reż. Todd Haynes
Thriller z brawurową rolą Natalie Portman, która prezentuje studium szaleństwa na miarę jej nagrodzonego Oscarem aktorskiego popisu w „Czarnym łabędziu”. To mistrzowsko zrealizowana intryga, w której nic nie jest takie, jakim się wydaje.
Bohaterowie, dla których prawda jest tylko grą pozorów, prowadzą między sobą pełną napięcia, uwodzicielską rozgrywkę: kto jest tu obserwowanym, a kto tak naprawdę obserwatorem? To historia, od której nie da się oderwać wzroku.
W rolach głównych – laureatki Oscara: Natalie Portman i Julianne Moore.
Aktorka Elizabeth (Portman) jest zafascynowana Gracie (Moore): historią jej życia, jej małżeństwem, domem, dziećmi. Korzystając z zaproszenia, szczegółowo obserwuje jej życie z bliska i coraz odważniej wkracza w świat, w którym miała być́ jedynie gościem.
Zawodowa fascynacja z czasem przeradza się w niebezpieczną grę pozorów, w której każdy będzie pilnie strzegł swoich tajemnic – i swojej wersji prawdy.
11 marca – „Lepsze jutro”, reż. Nanni Moretti
Włoska-francusko komedio-dramat. Pogubiony życiowo reżyser Giovanni próbuje ukończyć swój najambitniejszy projekt od lat – cyrkowy film historyczny. Na drodze napotyka się jednak na wciąż nowe przeszkody oszukującego producenta, córkę związaną z dużo starszym mężczyzną, kłótnie i romanse wśród aktorów.
Spodziewajcie się licznych wybuchów śmiechu, a także chwil na zadumę. Prosto z festiwalu w Cannes, gdzie zachwycili publikę na ekrany tanecznym krokiem wejdą: Nanni Moretti (Habemus Papam – mamy papieża), Jerzy Stuhr, Mathieu Amalric (Motyl i skafander), Silvio Orlando (Młody papież), Margherita Buy (Pierwszy dzień mojego życia).
18 marca – „Pamięć”, reż. Michel Franco
„Panie, daj mi siłę, aby zmienić to, co zmienić mogę; cierpliwość, aby znieść to, czego zmienić nie mogę; i mądrość, by odróżnić jedno od drugiego” – recytuje w pierwszej scenie Sylvia, w którą wciela się jak zawsze rewelacyjna Jessica Chastain. Nie pije od 13 lat, a trzeźwość pomagają jej utrzymać spotkania AA, praca w pomocy społecznej, a także rytuały codzienności i twarde reguły, które narzuciła sobie i nastoletniej córce.
Nie wszystko da się jednak zaprogramować – gdy wraca ze zjazdu absolwentów nowojorskiego liceum, jej śladem podąża niejaki Saul (nagrodzony za tę rolę w Wenecji Peter Sarsgaard). Kim jest? Czy może być groźny? Czy coś ich kiedyś łączyło?
Spotkanie to okaże się wstrząsem dla obojga, otwierając z jednej strony wrota przeszłości i prowokując trudne pytania o naturę tytułowej pamięci, z drugiej – burząc kruchą równowagę teraźniejszości, w której nic już nie będzie takie samo.
Najnowsze dzieło Michela Franco („Opiekun”, „Nowy porządek”, „Sundown”) w ciepły i przenikliwy sposób portretuje osoby żyjące trochę na uboczu – outsiderów, którym świat nie zawsze chce przyznać prawo do miłości. Na szczęście jest Franco i jego najbardziej romantyczny jak do tej pory film.
25 marca – „Anatomia upadku”, reż. Justine Triet
Jeden z najgłośniejszych filmów roku, zdobywca kilkudziesięciu nagród i wyróżnień, nominowany do czterech Złotych Globów, w tym dla Najlepszego Filmu i nagrodzony Złotą Palmą w Cannes. To mistrzowski thriller, w którym poszukiwanie odpowiedzi na pytanie „czy zabiła?” ogląda się jak pełną napięcia intrygę rodem z „Zaginionej dziewczyny” Davida Finchera.
To coś więcej niż śledztwo w sprawie morderstwa: to niepokojąca podróż w sam środek burzliwej relacji w pozornie szczęśliwym małżeństwie. W roli głównej nominowana do Złotego Globu fenomenalna Sandra Hüller, typowana również jako jedna z głównych faworytek w oscarowym wyścigu.
Życie szczęśliwej rodziny we francuskich Alpach zostaje przerwane, gdy Samuel ginie wyniku upadku. Skoczył sam, poślizgnął się czy może z balkonu wypchnęła go Sandra, żona i matka? Śledczym brakuje dowodów, w sprawie brakuje świadków.
Na oczach opinii publicznej Sandra będzie musiała spowiadać́ się z najdrobniejszych i najintymniejszych szczegółów swojego małżeństwa, które mogą zaważyć́ o wyroku. Proces, który nurtuje wszystkich, toczy się również̇ w głowach widzów, a pytanie jest oczywiste i brzmi: „Czy to zrobiła?”.